نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه ...

نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه ...

نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه ...

نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه ...

مشخصات بلاگ

نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه ...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

برای اغلب ما داشتن دانش و اطلاعات در زمینههای مختلف، بیشتر از گنجینه دانسته‌ها و محفوظات خودمان، به دسترسی به یک صفحه کلید و ارتباط اینترنتی بستگی دارد. یعنی اگر روش جستجوی موضوعی را در گوگل بلد باشیم، در واقع آن را می‌دانیم. اینطور نیست؟ بر اساس مطالعاتی که  اخیرا در ژورنال Experimental Psychology  منتشر شده این موضوع نه تنها بر دانش تجربی انسان تاثیر منفی دارد بلکه به همان اندازه فعالیت مغز را نیز کاهش می‌دهد.

از شرکت کنندگان در این مطالعه خواسته شد در مورد موضوعی، با استفاده از اینترنت و بدون آن تحقیق کنند. سپس پرسش‌‌هایی کاملا بی ربط با موضوع اصلی مطرح می‌شد. شرکت کنندگان وقتی که ارتباط اینترنتی داشتند بسیار بهتر می‌توانستند از دانسته‌های شحصی خود هم استفاده کنند. در اینجا یک نتیجه بسیار ناامید کننده حاصل می‌شود. افرادی که اینترنت دارند خود را باهوش‌تر و آگاه‌تر از افرادی می‌دانند که از کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند. حال اگر از شما سئوالی پرسیده شود و کمی با کامپیوتر یا گوشی هوشمندتان فاصله داشته باشید، به سرعت به سمت آن می‌پرید؟ اگر اینطور است، آیا می‌دانید خیلی‌ها از جمله افراد موضوع این مطالعه هم مانند شما هستند؟

سرپرست گروه تحقیق، ماتئو فیشر می‌گوید: داشتن دانش و اطلاعات ذهنی درست، کار مشکلی بوده و اینترنت هم این کار را دشوارتر کرده است.

واقعیت این است که همه ما در یک موضوع همانند هم هستیم. ما با ابزارهای دیجیتال خودمان که هر روز قوی‌تر می‌شوند، یک همزیستی مسالمت آمیز برقرار کرده‌ایم. با داشتن اینترنت هر آنچه را که Siri می‌داند ما هم می‌دانیم و بدون اینترنت هیچ. آیا این موضوع مشکلی برای ما ایجاد نخواهد کرد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۵
مهدی اسماعیلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی